OPETUSPELIT

Opetusteknologiamme tavoitteena on vähentää päihteiden haitta- ja ongelmakäyttöä, antamalla tietoa, faktoja ja tarinoita elämästä, jossa erilaiset riippuvuudet ovat arkipäivää.
Tarkoituksena on antaa paremmat valmiudet tehdä terveellisiä päätöksiä omaan hyvinvointiinsa liittyen, sekä rohkaista avun hakuun jo varhaisessa vaiheessa.
Edistämme osallisuutta ja hyvinvointia osallistamalla nuoria Kantti-pelin kehittämiseen,
jossa he oppivat tärkeitä taitoja ohjelmistotuotannosta ja osallistuvat samalla aktiivisesti päihdekasvatukseen.
Edistämme nuorten vaikutusmahdollisuuksia tukemalla heidän kasvuaan ja itsenäistymistään, opettaen samalla tärkeitä taitoja nykyajan työelämään yhteisöllisessä ja kansainvälisessä ympäristössä.

Kantti® opetuspeli on kokoelma tarinoita, joihin on upotettu opetussisältöä. Nämä tarinat yhdistyvät ja verkostoituvat toisiinsa ja niistä muodostuu isompi saaga, jonka suuntaa pelaaja ohjaa.

Tarinan lisäksi opetuspeli sisältää minipelejä ja aluekarttoja interaktiivisuuden lisäämiseksi, sekä oppimistehtäviä tiedon sisäistämiseksi.

Lokakuussa 2023 julkaistun Kantti® 1.0 opetuspelin kokonaiskesto on noin 5h. Katso lisää playkantti.fi

  • Visual Novelin tarinoissa opetussisältö on upotettu osaksi juonta, jolloin oppiminen tapahtuu huomaamatta pelin edetessä.
  • Visual Noveliin on lisätty mielenkiintoa, moraalisia päätöksiä ja interaktiivisuutta valinnoilla.

TIETOA PELISTÄ

OPETUKSELLISUUS

Pelin tarinat on rakennettu erilaisten aiheiden ympärille, ja kukin tarinan tehtävä keskittyy tiettyyn osaan aihetta. Opetussisältö on upotettu osaksi pelin juonta, jolloin pelaaja oppii faktoja samalla kun pelaa. Oppimista tarkastetaan jokaisen tehtävän jälkeen oppimistehtävillä, joiden aikana pelaaja voi tarvittaessa hakea lisätietoa liitteenä olevasta tietopankista. 

TARINALLISUUS

Visual Novelin tarinoissa opetussisältö on upotettu osaksi juonta. Sisältö on jaettu useampiin pienempiin tarinoihin joita pelaaja voi seurata monelta eri kantilta. Nämä tarinat sitoutuvat yhteen ja antavat vihjeitä, joiden avulla pelin isomman tarinakokonaisuuden pystyy hahmottamaan. Visual Noveliin on lisätty mielenkiintoa, moraalisia päätöksiä ja interaktiivisuutta valinnoilla, jotka voivat antaa lisää tietoa hahmoista tai muuttaa koko juonen suuntaa.

INTERAKTIIVISUUS

Minipelit pitävät yllä mielenkiintoa ja vireyttä erilaisten oppijoiden maailmassa ja samoin kuin aluekartoilla, niillä pidetään pelaajat kiinnostuneena tarinasta. Niitä on monenlaisia ja ne ovat aina lyhyitä ja suunniteltu soveltumaan tason tarinaan. Minipeleistä avautuu myös lisää piilotettuja salaisuuksia ja ne tuovat mukanaan nuoria kiinnostavaa pelillisyyttä.

KANTTI MUSIIKKI

Let’s Play! ”Noniin Sari! Me pystytään tähän, näytetään niille mistä meidät on tehty!”

Lonely Guilt ”Uskoksä et se antaa mulle anteeksi? Mitä jos… se ei pysty?”

Hall Of Silent Echoes ”Kauan sitten tämä paikka oli täynnä elämää. Mitä tapahtui?”