Tavoitteemme on vähentää mielenterveys- ja päihdeongelmia sekä parantaa työllisyyttä ja hyvinvointia.
Valmennamme, opetamme ja yhdistämme ihmisiä, jotta voimme saavuttaa nämä tavoitteet yhdessä.
Tarjoamme mahdollisuuden yhdenvertaiseen päihdekasvatukseen ja luomme turvallisia ympäristöjä uusien taitojen oppimiseen.
Toimintamme perustuu korkeaan laatuun, arvostukseen ja luottamuksellisuuteen, jotta voimme varmistaa työn vaikuttavuuden ja turvallisuuden kaikille osapuolille.
Meille tiimityö on avain menestykseen, ja korostamme sen merkitystä kaikessa, mitä teemme.
Studisco on yhteiskunnallinen yritys, mikä tarkoittaa sitä, että ratkomme liiketoiminnallamme yhteiskunnallisia ongelmia ja käytämme suurimman osan voitostamme yhteiskunnallisen tavoitteemme edistämiseen.
Studiscon tarina
Yhteiskunnallista vaikuttavuutta tekevä yritystoiminta on saanut alun Turun korkeakoulujen moniammatillisen Nuori yrittäjä -kurssin yhteydessä tammikuussa 2019. Yhtiö on perustettu helmikuussa 2020.
Tarina sai alkunsa yrityksen toimitusjohtajan, Venla Elovaaran, ideasta urastudiona toimivan kampaamon perustamisesta vuonna 2016. Liiketoiminnan luominen vaati pätevöitymistä mm. nuorisotyön ja mielenterveystyön aloilta, joten matka alkoi 2017 Yhteisöpedagogin opinnoilla Humakissa, Turun kampuksella. Matkan aikana vastaan tuli opetusteknologia sekä opetusmateriaalin puute päihdekasvatuksessa. Visio ja missio sai uuden suunnan, jotta vaikuttavuutta voidaan luoda useammalta eri kantilta sekä laajemmalle kohderyhmälle.
Tästä kehittyi idea tuetun työssäoppimisen koulutusympäristöstä, jossa opiskelijat pääsevät tekemään opetuspeliä päihdekasvatukseen sekä samalla treenaamaan peli- ja media-alan ammatillisia taitoja.
Ideasta liiketoiminnaksi
Tammikuussa 2019 Venla ja Santeri Loitomaa (CTO ja koodari) kohtasivat SparkUpin kahvikoneen äärellä Turun korkeakoulujen Nuori Yrittäjä -kurssin tutustumiskierroksella. Venla esitti kohtalokkaan kysymyksen Santerille: ”Onko mahdollista tehdä peli huumeista?” Koodarina Santeri vastasi luonnollisesti: ”No joo, on.” Tästä päivästä lähtien olemme määrätietoisesti rakentaneet ydintiimiä ja ensimmäistä palvelutuotekokonaisuutta sekä Kantti-opetuspeliä ja -koulutusohjelmaa.
Mukaan matkalle astui käsikirjoittajamme Tommi Heikkinen sekä kuvittajamme Rodrigo Quintana. Studisco jatkoi kasvuaan ja mukaan on tullut monia taitavia tekijöitä.
Studisco tänään
Tavoitteena on vakiinnuttaa asema kansainvälisillä markkinoilla suomalaisena mielenterveys-, riippuvuus-, päihde- ja pelikasvatuksen opetusteknologian tuottajana.
Studiscon tavoitteena on pitkällä tähtäimellä luoda useita kansainvälisesti tunnettuja pelejä ja kehittää näistä saatavilla tuloilla liiketoimintaa. Luomalla kontakteja ja verkostoja voidaan mahdollistaa yrityksen kansainvälinen kehittyminen ja skaalautuminen. Täten vahvistaen nuorten syrjäytymisen ehkäisyä pitkäjänteisesti.